Dlaczego moja wiadomość nie została dostarczona do odbiorcy?

Na pewno zdarzyła Ci się przynajmniej raz sytuacja, w której z jakichś przyczyn wysłana przez Ciebie wiadomość nie została dostarczona do odbiorcy. Najczęściej otrzymywałeś wtedy nie do końca zrozumiałą informację zwrotną od Mail Delivery System.

W poczcie INTERIA.PL wszystkie najpopularniejsze maile zwrotne przetłumaczyliśmy na język polski abyś nigdy nie miał problemu z ustaleniem przyczyny niedostarczenia wiadomości.

Jeśli zdarzyłoby się jednak, że otrzymasz komunikat nieprzetłumaczony, poniżej opisane są przykłady najczęstszych przyczyn niedostarczenia wiadomości:

  • Źle zaadresowana wiadomość - w komunikacie zwrotnym jest informacja, że konto nie istnieje;

    Przykładowa treść komunikatu:
    said: 550 "[nazwa_konta]": Podane konto nie istnieje / No mailbox here by that name (#5.1.1) (in reply to RCPT TO command) said: 550 sorry, no mailbox here by that name (#5.1.1) (in reply to RCPT TO command)

  • Zbyt duża wielkość wiadomości (za duży załącznik) - poczta INTERIA.PL umożliwia przesyłanie wiadomości nawet 100 MB, należy jednak pamiętać, że nie wszędzie taka wielkość jest obsługiwana;

    Przykładowa treść komunikatu:
    Said: 552 Error: message too large (in reply to end of DATA command)

  • Konto adresata wiadomości jest przepełnione - Twoje konto założone na poczcie INTERIA.PL ma nieograniczoną pojemność, ale osoba do której piszesz może mieć konto o ograniczonej pojemności założone gdzie indziej;

    Przykładowa treść komunikatu:
    I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses. This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out. : user is over quota

    lub inna treść:
    said: 552 5.2.2 User mailstore exceeded quota limit (...) (in reply to RCPT TO command)

  • Twój adres został dodany do czarnej listy przez adresata wiadomości:

    Przykładowa treść komunikatu:
    said: 550 5.7.1 Recipient doesn't want your mail / Odbiorca nie chce twojej poczty (in reply to end of DATA command)

  • Konto adresata wiadomości jest nieaktywne (od dawna z niego nie korzystał):

    Przykładowa treść komunikatu:
    said: 550 5.2.1 Mailbox not available / Konto niedostepne (in reply to end of DATA command)

  • Konto ma które wiadomość była wysyłana nie istnieje w wybranej domenie - sprawdź czy w nazwie konta nie było np. literówki, każdy nawet najdrobniejszy bład spowoduje, że wiadomość nie trafi do adresata

    Przykładowa treść komunikatu:
    554 delivery error: ... This user doesn't have a (nazwa_domeny) account
  • Pozostałe przyczyny najczęściej są związane z chwilowymi problemami lub z niepoprawną konfiguracją po stronie serwera adresata wiadomości;

    Przykładowa treść komunikatu:
    Host or domain name not found. Name service error for name=[nazwa_domeny] type=A: Host not found


Zawsze może zdarzyć się też tak, że adresat wiadomości poinformuje Cię, że jej nie otrzymał a Ty nie otrzymasz żadnej wiadomości zwrotnej. W takiej sytuacji najprawdopodobniej Twoja wiadomość została uznana za spam i może znajdować się w folderze Spam na koncie odbiorcy.

Czy ta podpowiedź była wystarczająca?